OCA Global treballa per a millorar la resistència... | OCA Global

Sudàfrica

Ucrania

#Notes de premsa, #Noticies

OCA Global treballa per a millorar la resistència de la xarxa elèctrica de Tonga enfront del canvi climàtic

26.03.2018

OCA Global començarà treballar en un nou projecte finançat per la Comissió Europea amb la finalitat de millorar el desenvolupament social i econòmic de Tonga a través del reforç de la seva xarxa elèctrica.

L'objectiu d'aquest projecte és aconseguir que la xarxa elèctrica del país es torni més resistent per a poder combatre els efectes adversos del canvi climàtic i, de la mateixa manera, crear un clima d'inversió més propici per al sector de la generació d'electricitat. Per a això, es prestarà un servei d'assessorament al Govern de Tonga a través de l'empresa estatal Tonga Power Limited (TPL).

De manera més concreta, OCA Global millorarà la coordinació tècnica de la xarxa elèctrica del país a través del desenvolupament i la formalització d'un codi de xarxa per a una operació més eficient del sistema de generació i distribució elèctrica, podent, d'aquesta manera, assegurar i garantir un funcionament continuat i segur del servei. Amb això es pretén donar un millor accés a serveis energètics més moderns, sostenibles i en compromís amb el medi ambient.

Els treballs que comprèn aquest projecte parteixen de la realització d'un nou codi d'operació fins a una anàlisi d'estudi de bretxa sobre possibles discrepàncies entre documents legislatius i polítiques governamentals. A més es redactarà un document de recomanacions tenint especial consideració a les característiques particulars de cada grup d'illes de l'arxipèlag.